Vervroegd Kerstdiner! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu Vervroegd Kerstdiner! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu

Vervroegd Kerstdiner!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 December 2017 | Zuid-Afrika, Genadendal

Deze week stond in het teken van afronding, afscheid nemen, een begin maken met inpakken, kerst en natuurlijk mijn verjaardag! =)

Maandag 4 december: Eindpresentaties
Vandaag de eindpresentaties gehad op Emil Weder. Gingen gelukkig erg goed! Nu zit het er echt op. Morgen en donderdag nog afscheid nemen van de kids en de cliënten bij mom, maar het einde is echt hier.. =(
’s avonds met z’n allen afscheidsbraai gehad bij 1854. Was erg gezellig! Die man van 1854 en zijn vrienden (eigenaresse van Vanilla’s, een ander cafeetje in Greyton waar we geregeld zaten) doen dit altijd voor de studenten als bedankje dat we ze zo vaak bezochten in de tijd dat we hier waren. Echt super aardig van ze! =)

Dinsdag 5 december: Slang in de badkamer!
Vandaag echt de laatste dag op L.R. Schmidt. Helaas waren ook vandaag veel van ‘onze’ kinderen er niet, dus alsnog niet echt afscheid kunnen nemen. Vond ik wel erg jammer, maar ja niks aan te doen. Echt zo gek dat we hier nu niet meer terug komen en dat er over een paar maanden weer andere studenten hier aan de slag gaan!

Aan het einde van de middag hadden we ineens een slang in de badkamer…! WTF!?!? Waar komt dat beest ineens vandaan?? Het was maar een klein slangetje, maar een slang blijft een slang en we waren alleen thuis, dus een beetje in paniek wat we nou moesten doen. Uiteindelijk hebben we ‘m met pijn en moeite kunnen vangen, gelukkig. #girlpowerrr haha! (en heel heldhaftig in Greyton weer vrijgelaten). XD

Woensdag 6 december: Relaxen in de spa
Vandaag een lekker relaxt dagje gehad. Overdag wat dingetjes voor school gedaan en aan het einde van de middag lekker naar Caledon naar de spa geweest. Een lekkere afsluiting van onze tijd hier vonden we. =) Wij hadden mooi helder water verwacht in de baden, maar het was een beetje groenig, maar blijkt dat dit dus zo hoort omdat het natuur water is wat er gebruikt wordt in de zwembaden daar.

Donderdag 7 december: First Thursday & Birthday dinner in Kaapstad!
Ook vandaag geen stage gehad, want MOM was gister naar Kaapstad en waren laat terug, dus hadden ze besloten om thuis te blijven vandaag. Dit waren ze alleen even vergeten te vertellen aan ons. =( Dus stonden we voor een dichte deur vanochtend. Dus uiteindelijk niet zo veel meer gedaan.
Rond 15u zijn we vertrokken richting Kaapstad. Het was First Thursday in Kaapstad en dat betekend dat er overal galerijtjes open zijn en dingen. We moesten ook nog de auto van Liz en Flo wegbrengen naar Anton, omdat zij vorige week een kleine aanvaring hadden met een turbo-chicken (ook wel bekend als parelhoender) en de voorruit dit helaas niet heeft overleefd.. Om een lang verhaal kort te maken: Met een uurtje vertraging vertrokken richting Kaapstad, Anton die onderweg belde en zei dat we toch niet de auto om konden ruilen, wat na een beetje zeuren toch mogelijk bleek te zijn.. En omdat we niet al te hard durfden te rijden met die kapotte ruit waren we pas vet laat bij Anton (en dus in Kaapstad). Gelukkig deed het restaurant niet al te moeilijk, maar voelde me wel een beetje lullig. Uiteindelijk was het eten heel gezellig! Na het eten ook nog even naar Long Street gegaan voor een drankje, maar was kapot dus ben op tijd naar huis gegaan.

Vrijdag 8 december
Leuk dagje vandaag, niet zo super veel gedaan, maar lekker rustig aan gedaan, want het was bloed heet vandaag. In de ochtend even naar V&A watershed geweest om souvenirtjes te shoppen en ’s middags even naar Camps Bay geweest en op het strand gelegen. Lekker relaxt.
’s Avonds in het hostel 30 seconds gespeeld met z’n allen, super lachen en gezellig!!

Zaterdag 9 december
Vandaag echt helemaal niks gedaan. We wilden ’s ochtends naar ‘the old biscuit mill’ maar Maartje en ik zijn toch maar naar huis gereden. We hadden 2 dagen amper geslapen ivm hitte en een kapot raam op de hostel kamer, dus waren super moe.

Zondag 10 december: It’s my birtyday! =D
En toen was het 10 december en ben ik jarig! Wow, het leek allemaal zo ver weg en nu is het zover, 25!! Super leuke dag gehad vandaag!! Iedereen bedankt voor de kaartjes en de lieve berichtjes! <3
’s ochtends werd ik ineens gebeld door Fransa en oma, super lief!! =) Ook nog even met thuis geskypt.
Aan het begin van de middag even boodschappen gedaan voor het kerstdiner van die avond. Omdat dit het laatste weekend is dat iedereen nog hier in Genaal/Grabouw is, hebben we vandaag een vervroegd kerstdiner gepland. Gezellig met z’n allen eten en ieder huis maakt één gerecht. Was echt super gezellig! Dus voor mij was het een verjaardags-/kerst-/afscheidsfeestje ineen, maar daarom niet minder leuk!! Echt een super leuke (verjaar)dag gehad! <3

Volgende week zal ik niet meer zo’n uitgebreid verhaal hebben denk ik, simpel weg omdat er niet echt meer iets op de planning staat en daarna mijn reis met Anke begint! =D

We’ll keep in touch!
Drukkie en soen, Manon