Rustig weekje - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu Rustig weekje - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu

Rustig weekje

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

12 November 2017 | Zuid-Afrika, Genadendal

Deze week was niet echt spectaculair. Daarom maar een klein verslagje dit keer.

Maandag 6 november
Vandaag was een rare dag, of ja, eigenlijk viel dat ook wel weer mee, maar er was vannacht dus ingebroken bij Flo en Liz! Echt kut, want er was een laptop meegenomen, een muziekboxje en om het af te maken ook de autosleutels!! Dus vannacht daar de politie op de stoep en alles, echt super kut. Dus Lizelle waarschuwt ons nu dus ook de hele tijd om de deuren/het hek het goed dicht/op slot te houden. Vooral nu kerst steeds dichterbij komt wordt er steeds vaker ingebroken zegt ze. Echt sick.
’s Avonds bezoek gehad van de jongens uit Grabouw. Max en Soof zouden eigenlijk die kant op gaan om hun vakantie te bespreken, maar door die diefstal moest Derek toch nog langs bij het politiebureau en dus kwamen ze deze kant op.. En om de ellende helemaal compleet te maken kwamen Liz en Flo erachter dat ze naar Kaapstad moesten om de reservesleutel te halen. De man waarvan we de auto’s huren vond het niet veilig als de auto in Genaal bleef staan. (Begrijpelijk, maar ze moesten wel 2u heen om de sleutel te halen). Maar ze hadden dus niet veel keuze, dus hebben ze dat maar gedaan.. Heel gedoe, maar ja het was niet anders. Vertel het hele verhaal wel duidelijker als ik weer terug ben, anders wordt het wel een heeeel lang verslag, haha!

Dinsdag 7 november
Vandaag (eindelijk) de enquêtes uitgedeeld aan de leerkrachten. Nu is het even afwachten of ze ingevuld worden en wat er uit gaat komen.. haha ;-)
Na stage nog even naar Greyton geweest om aan school te werken.

Woensdag 8 november
Ook vandaag niets bijzonders. Lekker dagje bij MOM gehad vandaag. Merk dat ik me er steeds beter begin te voelen en dat ook de cliënten steeds vaker een praatje maken =), maar ik merk ook wel dat ik het er een beetje gezien heb ofzo. Er zit gewoon nul uitdaging in en heb het nu wel een beetje gezien. Is misschien niet echt netjes van me om te zeggen, maar het is nu eenmaal zo. Nog maar 4 weekjes en dan zit het er gewoon al weer op, zo gek!!

Donderdag 9 november
Vandaag was erg chill! Een leuke dag gehad bij MOM en na stage met Sofie en Maartje naar Hermanus gereden, want Maartje ging d’r nieuwe laptop ophalen. Weet eigenlijk niet of ik dat al gezegd had, maar er was cappuccino over haar laptop heen gevallen en dus kapot. Ze had wel meteen haar laptop in de rijst gelegd en alles, maar helaas. Gelukkig kon haar data wel (grotendeels) teruggezet worden, dus dat is wel fijn! Daarna gezellig uit eten geweest bij een leuk Italiaans tentje (eettip voor in december Anke!) Maartje en Sofie hadden allebei een wijntje genomen en (omdat ze deze dronken op een lege maag) een klein beetje aangeschoten. Was erg gezellig en hebben veel gelachen!

Vrijdag 10 november
Relaxt dagje vandaag. Beetje aan school gewerkt en ’s avonds met de meiden wat gedronken in Greyton. Was erg gezellig!

Zaterdag 11 november
Overdag naar Caledon geweest met Maartje. ’s Avonds hadden we een feestje bij de jongens in Grabouw. Was erg gezellig! Voor de eerste keer beerpong gespeeld, was erg leuk. Echt jammer dat we dit niet eerder gedaan hebben, toen de Duitsers er ook nog waren.
We hadden geregeld dat we in het leegstaande HAN-huis mochten slapen na het feest, maar toen we daar aankwamen zagen we een lampje branden boven de deur. (Dit geeft normaal gesproken aan dat het alarm er op staat, dus wij een beetje in paniek). Even getwijfeld of we wel of niet Paddy moesten bellen (het was half 4 ofzo) maar uiteindelijk toch gedaan.. Bleek dat er geen alarm was, dus hebben we ‘m voor niks wakker gebeld. Voelden ons een beetje schuldig, maar gelukkig vond ie het niet erg.

Zondag 12 november:
Brakke dag vandaag. Hebben een soort van uitgeslapen en na het ontbijt teruggereden naar Genaal. Thuis niet zo veel meer gedaan. Beetje gerelaxt met een filmpje en ’s avonds met z’n allen pannenkoeken gebakken (en ja ook opgegeten).

Drukkie en soen, Manon

• 15 November 2017 - 10:25

José Swinkels:

Hallo Manon
    Fijn dat het daar allemaal goed gaat. Het schiet alweer op met je stage. En daarna nog lekker vakantie vieren met Anke. Zitten er hier een paar minder aan tafel met kerst. Nog veel succes met je stage en we horen wel weer.
    Gr. Math en José