Bijna vakantie! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu Bijna vakantie! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Genadendal

Bijna vakantie!! Nog een (kort) stage weekje en dan hebben we een lekker weekje vrij! Het klinkt heel stom, maar ik merk dat ik er wel even aan toe ben om een weekje helemaal niks te MOETEN. Maar voor het zover is, eerste en update van deze week! :-)

Maandag 25 september: Extra dagje weekend! Weg motivatie
Vandaag een extra dagje vrij, omdat het gisteren een nationale feestdag was. Huh, wat raar zou je denken, maar omdat de feestdag op een zondag viel dit jaar, heeft iedereen vandaag een extra dag vrij. (Dit zouden ze in Nederland ook in moeten voeren, haha).
Het was niet zo’n mooi weer vandaag, dus een perfecte dag om even flink aan school te werken zou je denken, maar helaas.. daar dacht onze motivatie anders over.. Niet echt veel gedaan vandaag dus.

Dinsdag 26 september: Een gekke dag
Vandaag was een hele gekke dag op stage. Het eerste groepje ging erg goed en zoals gewoonlijk, maar van ‘ons’ tweede groepje was de helft van de kids verdwenen.. Of ja, ze hadden blijkbaar geen les vandaag, maar mochten hun tijd zelf indelen (ja, ik vind het ook vaag) en dat hield in dit geval in rondlopen door de school/op het schoolplein hangen. Maartje heeft nog geprobeerd om ze te vinden, maar daar was geen beginnen aan. 2 van de 5 kids waren wel gewoon in de klas, dus die zijn met ons meegegaan en er zijn 2 andere klasgenootjes bijkomen zitten. Na kort overlegd te hebben, toch maar besloten om even met ze te tekenen in plaats van verder te gaan met onze opdracht en om ook wat korter te doen dan normaal.. Toen we de kids vroegen hoe het komt dat er zoveel kinderen uit de klas waren en zomaar rondliepen vertelden ze dat ze geen les hadden vandaag en zelf mochten weten wat ze gingen doen alsof het de normaalste zaak van de wereld was.. Nou ja, dat zal voor hun dan ook wel zo zijn gok ik.. ;-)

Woensdag 27 september: Alweer een gekke dag
De dag bij M.O.M. duurde op de een of andere manier erg lang vandaag, de tijd leek echt super sloom te gaan. Wel een goede dag gehad op zich. Heidi (de leerkracht) was er niet vandaag, wat denk ik ook wel meespeelde dat het leek of de tijd minder snel ging. Het is nog steeds wel een beetje gek om niet de hele tijd iets concreets om handen te hebben, maar merk dat ik het wel wat minder erg vind ofzo.. Verder niet zo’n hele spectaculaire dag gehad. ’s Avonds lekker in bed filmpje gekeken en wat gelezen..

Donderdag 28 september
Vandaag alleen naar M.O.M. geweest. Maartje voelde zich niet helemaal fit (erg moe door weinig slaap in de afgelopen nachten), dus besloot ze om even een dagje thuis te blijven, zodat ze morgen zeker fit zou zijn als ze op vakantie gaat. Ook vandaag was Heidi er niet. Heb op het begin van de ochtend dus maar even achter mijn laptop gewerkt aan het informatieboekje dat Maartje en ik in elkaar aan het zetten zijn. Ben daarna ook een stukje gaan lopen met Amy. Ze zat al best wel lang buiten, dus ik dacht ik probeer of ze ook een stukje met mij durft te gaan lopen en dit ging erg goed. Was fijn om er even ‘uit’ te zijn.. Nu Heidi er niet is, merkte ik wel dat er dus de HELE dag aan één taak besteed wordt: namelijk het schoonmaken van de stenen die gebruikt worden voor de mozaïek.. Echt super saai zou je zeggen, maar meer is er niet te doen, dus ja..
’s Avonds voelde Maartje zich al een stuk beter en om de vakantie in te luiden zijn we in Greyton wezen eten. (Oké, ook omdat we niks in huis hadden en geen boodschappen zochten te doen/niet zochten te koken;-) ) . Was erg gezellig!
’s Nachts bijna niet geslapen. Ik weet niet waar de honden ineens last van hadden, maar ze BLEVEN maar blaffen naar elkaar. Echt NIET te doen!! Daarnaast had ik ook erg last van mijn buik en was ik erg misselijk, wat niet echt meehielp..

Vrijdag 29 september: Onee, ziek!
Helaas, denk dat er iets niet helemaal goed gaar was gister ofzo, want ik voel me echt beroerd.. De hele dag op de bank doorgebracht met thee, mijn laptop, films en een warm dekentje.. Wilde eigenlijk veel aan school doen vandaag, maar helaas, dat ging even niet. ’s Avonds op tijd naar bed gegaan. Niet echt een lekker begin van de vakantie.. Hoop dat ik me morgen weer wat beter voel.

Zaterdag 30 september: Nachtelijk bezoek gehad!
Werd wakker met een berichtje van Lizelle dat er afgelopen nacht is geprobeerd benzine uit onze auto te stelen :-(. Dat gebeurd hier wel vaker, maar het was bij ons nog niet gebeurd gelukkig. De buren hadden haar een berichtje gestuurd. Blijkbaar was de hond van de buren ineens gaan blaffen en omdat de buren het licht achter het huis daardoor aandeden om te kijken wat er aan de hand was schrokken de ‘dieven’ en zijn ze weggerend. (Hierdoor was de (benzine)pijp van de auto ook niet (helemaal) doorgeknipt en hebben ze dus niets meekunnen nemen. Geluk gehad dus! :-)
Omdat ik moest wachten op de zoon van Lizelle totdat hij de auto kwam maken heb ik wel even wat aan mijn opdrachten kunnen doen. Uiteindelijk kwam hij rond 15:00u ofzo langs. Gelukkig was het zo gebeurd, omdat er dus niet al te veel schade was. Daarna snel boodschappen gedaan en toen ik terugkwam was het alweer bijna tijd om te koken. Dit is dus echt zoooooo saai om te doen als je alleen bent!
’s Avonds even geskypt met het thuisfront. Was fijn om weer ff hun stem te horen en ff te kunnen kletsen :-). Hoorde dat alle kaartjes ook goed zijn aangekomen, fijn!! :-)

Zondag 1 oktober: Gezellig lunchen in Greyton
Lekker chille dag vandaag. In de ochtend snel mijn reflecties afgemaakt en verstuurd, voordat ik die zou vergeten. ’s Middags ben ik met Simone even gaan lunchen in Greyton. Hadden eerst in gedachten om naar Hermanus te gaan, naar het strand, maar omdat daar nog steeds het Whale Festival bezig was (en dus suuuuuper druk) hebben we besloten om dit toch maar niet te doen. We hadden geen zin om hier 1 uur voor te rijden om dan nog even daar te kunnen zijn in die drukte. Dus om toch even het huis uit te zijn er voor gekozen om te gaan lunchen in Greyton. Was erg gezellig.
Daarna niet veel meer gedaan. Beetje muziek geluisterd, gelezen en mijn dagboekje bij gewerkt..

Heb nog niet echt plannen voor aankomende week, maar dat zal vast wel goedkomen.. Ga sowieso een dagje met Lizelle naar Hermanus op dinsdag of woensdag, wil nog een dagje naar Somerset Mall om een beetje te winkelen en verder zie ik het wel.

Drukkie en soen!
Manon

  • 03 Oktober 2017 - 16:14

    Fransa:

    Hoi Manon.

    Ga maar lekker genieten van je weekje vakantie!
    Ook dat zal weer zo gauw voorbij zijn!!! Veel plezier!

    Groetjes Fransa

  • 07 Oktober 2017 - 17:10

    Harry En Nel:

    Hoi Manon,

    Wij zitten momenteel jouw verslagje te lezen in de hete ochtendzon in Midden Amerika, Costa Rica. Fijn om te lezen dat alles goed gaat met jou daar. Geniet nu maar eerst van een mooie vakantieweek. Wij trekken al een week door Costa Rica met ons tweetjes en de natuur is hier geweldig. En Harry heeft al ontzettend veel verschillende vogels en insecten op de foto gezet. Over 2 dagen gaan we de grens over en trekken we een hele week rond in Nicaragua. Daarna reizen we weer naar Costa Rica. De mensen zijn hier super aardig. Ze spreken hier Spaans. Jij daar nog veel plezier verder. Wij komen 21 oktober weer thuis.

    Veel liefs van je oom en tante vanuit hier en we zien je volgend verslag wel weer verschijnen.

    Harry en Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Hoi! Welkom bij mijn online reisdagboek! Voor mijn minor ben ik een aantal maanden in Zuid-Afrika en ik wil mijn avonturen op deze manier met jullie delen! :) Veel leesplezier!

Actief sinds 13 Juli 2017
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 9313

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2017 - 03 Januari 2018

Mijn Zuid-Afrika avontuur!

Landen bezocht: