Een rustig weekje - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu Een rustig weekje - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu

Een rustig weekje

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 September 2017 | Zuid-Afrika, Genadendal

Niet echt een spannende week. Alles gaat z’n gangetje hier en ook op stage begint alles op z’n plek te vallen, al merk ik bij M.O.M. nu wel een beetje dat dit NIET mijn ding is..
Veel leesplezier maar weer!

Maandag 4 september: Super mooi weer! :-)
Vandaag was een super warme dag. Verder niet zo heel erg veel speciaals gedaan. Het was een erg leuke dag op stage vandaag. We hebben flessenvoetbal gespeeld met de kids, maar i.p.v. water hadden we de flessen een beetje gevuld met zand. Ieder team had 3 flessen die ze moesten verdedigen. In het thema ‘vriendschap’ hadden wij de teams gemaakt en dus expres de kids door elkaar gehusseld. Niet iedereen was er blij mee, maar dit was natuurlijk wel een goede les voor ze, dat ze ook moeten leren om met anderen samen te werken, ook al zijn dit niet je vriendjes.
In de middag zijn Maartje, Sofie en ik nog even naar Caledon gegaan om in het internetcafé even wat dingen te kunnen uploaden, omdat het internet bij ons nog steeds niet echt meewerkt.

Dinsdag 5 september: Naar de kapper!
Vandaag naar de kapper geweest in Caledon. Dit was echt super fijn, want mijn haar (lees: mijn pony) was echt veeeel te lang aan het worden! Had een afspraak gemaakt om de puntjes te knippen en mijn pony weer kort te knippen, dus ik dacht daar zo klaar te zijn, maar heb echt een uur binnen gezeten! Best grappig wel, want ze hebben eerst 3 keer mijn haar gewassen met verschillende shampoo/conditioner, toen m’n haar geknipt (Wat binnen 5 minuten gebeurd was) en daarna mijn haar nog droog geföhnd. Hier werd overigens uitgebreid de tijd voor genomen en het leek ook niet alsof ik een uur zat.. dat zag ik dus pas toen ik weer in de auto stapte. Haha
Maar goed, mijn haar is dus weer geknipt en kan er weer tegenaan tot november ofzo. ;-)

Woensdag & donderdag 6 & 7 september: Nog niet helemaal op m’n plek bij M.O.M.
Had vandaag niet echt een goede dag.. Ik merk dat ik niet echt op m’n plek ben bij M.O.M.. De sfeer daar is heel goed en zo, maar ik merk dat ik als ik op de groep ben me niet echt een houding weet te geven, omdat ik niet echt iets concreet kan doen. Je zit er een beetje bij als ze bezig zijn met de sieraden maken of de mozaïek aan het maken zijn en je kan wel een beetje helpen, maar dat is niet echt waar je voor komt ofzo..
Ik wil graag aan de slag daar met het onderzoek en het maken van een informatieboekje over de stoornissen en zit liever in het kantoortje dan dat ik dus echt bij de cliënten ben merk ik. Niet echt chill… Maartje heeft het wel naar haar zin bij M.O.M. merk ik en ook wat concreets om handen, omdat zij aan de slag kan met de gebarentaal..

Donderdagmiddag/-avond alleen thuis geweest. Iedereen was naar Kaapstad voor een dansvoorstelling van iemand die Laure kent, maar had hier niet zo’n zin in. Max en Liz zouden ook niet mee gaan, dus wij zouden naar Grabouw gaan om daar te slapen en vrijdag wat te gaan doen, maar omdat Florine ziek was bleef Liz ook thuis en dus ben ik met hen thuis in Genadendal gebleven.
We hebben samen gegeten en ben toen weer naar huis gegaan, was best wel moe dus ben in bed gekropen en heb nog even filmpje gekeken. Was best wel lekker om even alleen thuis te zijn. Eindelijk even wat tijd voor mezelf.

Vrijdag 8 september: HAPPY BIRTHDAY RONALD! :-)
‘s ochtends lekker rustig ontbeten en daarna ben ik gaan poetsen. Ik had ineens de behoefte om te poetsen, dus heb de keuken grondig schoongemaakt. Lekker muziekje aangezet en heb de keuken van boven tot onder gepoetst. Echt lekker was dat. Rond 13u kwam Maartje thuis, dus hebben we een samen geluncht. ’s Middags lekker niks gedaan en ’s avonds filmpje gekeken met z’n allen.
Al met al een fijne dag! :-)

Zaterdag 9 september: The Rockets bij L.R. Schmidt/Emil Weder!
’s Ochtends met Maartje naar Caledon gegaan en een start gemaakt met onze schoolopdrachten voor de minor. Daarna snel wat boodschappen gedaan, want we dachten dat er wat Grabouwers zouden blijven slapen.. Dus hadden we wat extra brood/yoghurt gehaald en drank voor het feest die avond. Uiteindelijk bleek dat er maar 2 van de 10 bleven slapen en de rest terug zou rijden die avond, dus hebben we even een klein voorraadje haha!

’s Avonds was er dus feest van de primary school L.R. Schmidt, bij de high school Emil Weder (snap je ‘m nog??)… Er was een (Cover)band genaamd ‘the Rockets’ die kwamen spelen. Was een erg leuke avond! Er was een goede sfeer, de band speelde goed en er werd flink gedanst en gedronken. :-)
Toen ik thuis kwam had ik nog even lichte paniek omdat ik dacht dat mijn oortje (gehoorbescherming) kwijt was. Gelukkig bleek ie gewoon op de grond te liggen in de badkamer, bleek ie gevallen te zijn toen ik mijn telefoon uit mijn broekzak haalde. (foutje, volgende keer beter opletten Manon!!) Ze hebben me hier ook een beetje om uitgelachen omdat ik, blijkbaar een beetje (te) dramatisch deed over het feit dat ik dacht dat ik ‘m kwijt was..

Zondag 10 september: Rustig aan vandaag.
Vandaag echt helemaal niks gedaan. Heb lekker de hele dag op m’n kamer gezeten. Beetje gelezen, beetje serie gekeken.. HEERLIJK! Iedereen was nogal brak van de avond ervoor, dus hebben we lekker rustig aan gedaan. ’s Avonds wel wezen eten in Greyton, want niemand had echt zin om te koken vandaag. Vandaag was eigenlijk een perfecte dag om lekker op de bank te zitten en de hele dag sport te kijken op tv. Was eigenlijk voor het eerst dat ik écht iets miste van thuis als je snapt wat ik bedoel.

Drukkie en soen!
Manon

  • 11 September 2017 - 21:21

    Anke:

    Af en toe is dat wel lekker, zo'n rustige week. Wel jammer dat je het bij MOM eigenlijk niet zo leuk vindt, maar hopelijk duurt dat maar even en wordt het weer leuk.

    Haha, je hebt ze zeker niet verteld hoe duur die gehoorbescherming was? Dan hadden ze misschien anders gepiept. Over piepen gesproken: als zij later doof zijn en piepende oren hebben, kun je ze nog even uitlachen ;).

    Wij hadden een drukke zondag, geen hele dag sport dus ;). Maar zal as. zondag wel even aan je denken als we weer zo'n dag hebben. Geniet daar!!

  • 12 September 2017 - 14:57

    Manon:

    haha, ja dat heb ik wel, maar volgens mij vinden sommige het een beetje raar dt ik ze in doe, want had die avond (weer) een opmerking gekregen dat het daar niet nodig was om ze in te doen. Dus ik zei ook al; 'voor jou misschien niet, maar ik doe ze lekker wel in." haha

    En ik hoop inderdaad dat het wat leuker wordt bij MOM, maar dat zal vast wel goed komen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Hoi! Welkom bij mijn online reisdagboek! Voor mijn minor ben ik een aantal maanden in Zuid-Afrika en ik wil mijn avonturen op deze manier met jullie delen! :) Veel leesplezier!

Actief sinds 13 Juli 2017
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 9295

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2017 - 03 Januari 2018

Mijn Zuid-Afrika avontuur!

Landen bezocht: