Summer has begun! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu Summer has begun! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu

Summer has begun!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 November 2017 | Zuid-Afrika, Genadendal

Terwijl de temperaturen bij jullie in het koude Nederland steeds koude worden, gaat hier de temperatuur steeds meer naar boven. Deze week was het tussen de 25 & 35 graden ongeveer! Hier kan ik wel aan wennen!

Maandag 30 oktober:
Vandaag was niet zo’n hele leuke dag op stage. De kids zijn wel vaker druk op maandag, maar vandaag was echt niet leuk meer. Vooral in het tweede groepje moesten we de kinderen vaker waarschuwen dan dat we echt iets uit konden leggen. We hebben de kinderen daarom ook even toegesproken.
’s Middags nog even naar Greyton geweest met Maartje. Even wat gedronken bij Vanilla’s en even aan school gewerkt.

Dinsdag 31 oktober
Vandaag was wel een oké dagje. We hebben lekker getekend met de kids en met het tweede groepje even een gesprek gehad over hun gedrag van gister. We hebben nog een keer duidelijke afspraken met ze gemaakt, dus ik hoop dat het nu wat beter gaat.. We zullen zien.

Woensdag 1 november: Naar het strand!
Vandaag was een hele fijne dag! Maartje en ik waren onverwacht een dagje vrij, want blijkbaar waren de cliënten er niet bij M.O.M.. Er was iets te doen hier in Genaal ofzo, weet nog steeds niet precies wat het nou was, maar goed. Aangezien we niets kunnen als de cliënten er niet zijn en het 35 graden was (als het niet meer was) besloten we om maar een dagje naar het strand te gaan. Wat een ramp zeg! (Ja, dat bedoel ik sarcastisch). Was echt heeerlijk! We hebben lekker in Hermanus op Grotto’s beach gelegen en lekker liggen lezen. Was echt suuuper relaxt!! En ondanks dat we ons echt 5x ingesmeerd hebben die dag, waren we toch nog (een beetje) veel verbrand :-(. Gelukkig bestaat er aftersun zullen we maar zeggen! ;-)

Toen we ’s avonds thuis kwamen was de zus van Sofie op bezoek en was het vakantiegevoel helemaal compleet! Het was nog steeds super lekker weer, ondanks dat de zon ondertussen al lang onder was, dus hebben we gezellig met z’n allen buiten gezeten en wijntjes gedronken. Op een gegeven moment kwam LIzelle langsrijden en die heeft ook nog even bij ons gezeten. Was erg gezellig! :-)

Donderdag 2 november
Relaxt dagje vandaag. Lekker stagedagje gehad bij M.O.M. en ’s avonds gezellig met z’n allen gegeten. Lisa, Simone en Max gaven aan dat de tentamens aankomende week dinsdag al blijken te beginnen bij Emil Weder. Echt zo raar! Vind het eigenlijk ook raar dat we over een maand onze eindpresentatie al hebben en dat het dan ‘klaar’ is… Maaaaaar zo ver is het gelukkig nog niet!


Vrijdag 3 november: Stappen in Stellenbosch!
Relaxt dagje vandaag. Overdag niet zo veel gedaan, beetje dingetjes op een rijtje gezet voor in december en ’s avonds richting Stellenbosch met Maartje, Lisa en Simone voor Sushi (oftewel Noodles en mini loempia’s voor mij ;-) ) en te stappen. Was erg gezellig.

Zaterdag 4 november: Happy Birthday Fransa! =D
Ook vandaag was weer erg fijn. ’s Ochtends in Stellenbosch na het ontbijt even beetje in souvenirwinkeltjes gekeken. Zag een leuk plekje met leuke gekleurde beeldjes, maar helaas waren die best wel prijzig.. Beetje jammer. Daarna naar huis gereden, dus waren rond 13u ofzo weer lekker thuis. Maartje en ik zijn aan het eind van de middag nog even op en neer geweest naar Caledon, omdat we onze enquêtes uit wilden printen, maar helaas was de shop al dicht.
Toen we thuis kwamen ook nog even met tante Fransa geprobeerd te videobellen, maar helaas werkte de wifi weer eens niet mee =(.
’s Avonds boboti gemaakt met Sofie, haar zus, Liz en Florine en samen gegeten. Ook Ian en Olga (2 locals) waren door Sofie en Liz uitgenodigd, was erg gezellig! Het was de laatste avond van Sofie haar zus in Genadendal, dus ze gingen nog een drankje doen in Greyton en moesten ineens snel weg, waardoor Flo en ik eigenlijk met de afwas opgescheept werden. Sofie had nog wel iets geroepen dat we een deel mochten laten staan, dat ze dat morgen wel zou doen, maar zij zou ook de hele dag weg zijn, dus dat was erg onhandig. PLUS we hebben een beetje heel erg last van mieren op dit moment, dus was gewoon NIET handig als we al die zooi zouden laten staan… En ik denk nog steeds: als je afwast, is het een kleine moeite om meteen alles even af te drogen en terug in de kast te zetten..
Verder was het erg gezellig, maar dat stoorde me gewoon een beetje.

Zondag 5 november: (Eindelijk) Kayakken in Hermanus!
Vandaag dan toch eindelijk gekayakt in Hermanus! Was echt suuuuuuuuper tof om te doen! =D =D Zoals de hele week al scheen de zon volop, dus prima weer om op zee te zijn! We hebben helaas geen walvissen gezien, maar wel pinguïns en zeehonden/zeeleeuwen.. Het was nog best wel pittig, dat kayakken, maar gelukkig op dit moment (nog) geen spierpijn, haha! Er zijn ook foto’s gemaakt tijdens het kayakken, super leuk. Zal proberen om er van de week wat online te zetten.
Na het kayakken lekker geluncht en daarna nog even naar Gansbaai gereden om te kijken of we hier wel walvissen konden zien, maar helaas. Dus toen zijn we maar naar huis gereden.
’s avonds lekker serietje gekeken. En heel even met thuis gebeld om o.a. Anke te feliciteren, HAPPY BIRTHDAY SIS! :partyhat: Ook even met oma gesproken, die vond dat ik naar het feest had moeten komen, haha! Ja, sorry heb er nog over nagedacht om even over te vliegen dit weekend, maar de tickets waren me nét iets te duur oma, sorry! Maar geen zorgen, over 2 maanden ben ik alweer in ons koude kikkerlandje en kom ik je opzoeken met heeeeel veeel foto’s en verhalen! :-)
Wilde een beetje op tijd naar bed, maar Max is nog niet thuis en hij heeft geen sleutel, dus vandaar dat ik nu zo laat m’n verhaal upload… Als ie er over 10 minuten nog niet is, dan heeft ie pech. Mijn lamp gaat uit want ben Kapot!

Nog maar een paar weekjes en dan zit mijn stage er al weer op! Ik val in herhaling, maar het gaat echt (te) snel voorbij! (Al ben ik ook wel blij om iedereen weer te zien en spreken in januari!)

ek spreek julle baie vinnig!
Drukkie en soen, Manon

  • 07 November 2017 - 10:38

    Fransa:

    Hoi Manon

    Ja dat was wel heel jammer dat het niet lukte met de telefoon! Maar de bedoeling was goed.
    Ja, het gaat inderdaad allemaal snel en zeker als je het naar je zin hebt.
    Maar dat is wel erg fijn voor je. We wachten weer op je volgende verslag!

    Groetjes Fransa

Tags: Zon, zee, strand, zomer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Hoi! Welkom bij mijn online reisdagboek! Voor mijn minor ben ik een aantal maanden in Zuid-Afrika en ik wil mijn avonturen op deze manier met jullie delen! :) Veel leesplezier!

Actief sinds 13 Juli 2017
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 9302

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2017 - 03 Januari 2018

Mijn Zuid-Afrika avontuur!

Landen bezocht: