Op de helft! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Genadendal

Ja mensen, jullie lezen het goed! Deze week zat ik alweer op de helft van mijn avontuur! (Ik tel mijn reis hierbij mee, met stage ben ik dus al over de helft). Time flies when you’re having fun! Heel cliché, maar zo waar! Maar we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet! ;-)

Maandag 16 oktober
Vandaag een leuke dag gehad op stage. We hadden wat spelletjes meegenomen om te doen. We hadden een wie ben ik spel gevonden in de kast thuis en van ons zelf mens erger je niet meegenomen. Het wie ben ik spel kenden de kinderen nog niet echt, dus het was leuk om ze dit uit te leggen en ze te leren hoe het spelletje werkt. Sommige kinderen hadden het best wel snel door met welke vragen ze moesten stellen, sommige iets minder en dat was wel grappig om te zien. Eén van de jongetjes werd echt een beetje boos dat hij steeds verloor en dacht dat ik de hele tijd voorzei bij de meiden, maar dat was niet zo. Dus hebben Maartje en ik een ronde niet geholpen (alleen gezorgd dat de juiste kaartjes omlaag gingen) en toen ging het nog niet helemaal goed bij de jongens, want ze eindigden met alle kaartjes naar beneden.
Vond het ergens ook wel ‘mooi’ dat dit gebeurde, want hebben meteen even over winnen/verliezen gehad. Verder ook weer aan ons onderzoek gewerkt, al wilde het niet helemaal lukken vandaag, dus op een gegeven moment maar even gelaten voor wat het was. Morgen weer een dagje.

Dinsdag 17 oktober
Vandaag weer (verder) gespeeld met de spelletjes van gister. Dit houdt in het potje mens erger je niet afgespeeld waar we aan begonnen waren en nog een aantal potjes wie ben ik gespeeld. Het was een beetje onrustig vandaag, vooral bij het tweede groepje. Hier hebben we dan ook duidelijk aangegeven dat we ze de volgende keer niet meer zo vaak gaan waarschuwen.
’s Middags weer verder gewerkt aan onze enquête die we de docenten willen laten invullen. We hebben ‘m ook meteen ingeleverd voor feedback, net als de andere 2 research opdrachten, dus nu zijn we weer ‘bij’.. Soort van dan. Nu is het hopen dat Renate er snel naar kan kijken, want het is in NL natuurlijk herfstvakantie nu..
Toen we thuiskwamen wilde ik nog even aan een andere opdracht gaan werken, maar toen besloot mijn laptop om 7x!! opnieuw op te gaan starten.. Echt super vervelend, want ik weet niet wat er mee aan de hand is dat ie dat steeds doet.. :-(

Woensdag 18 oktober
Rustig dagje gehad vandaag. Er kwamen 2 mensen van de municipality langs bij M.O.M. volgens mij had dit iets te maken met het budget, om te kijken waar het geld naartoe gaat en of alles op orde is en zo. Dus zijn we in de ochtend in het kantoortje van Celestine aan de slag gegaan.. Helaas bleek het internet op te zijn, waardoor we eigenlijk niet zo heel erg veel konden. Heidi was er vandaag ook weer, dus dit betekende dat we ook niet veel konden op de groep..

Donderdag 19 oktober
Vandaag was een rare dag op stage. Er was nog steeds geen internet, dus konden nog niks. Omdat Heidi van 10:00u – 12:30u les geeft aan de helft van de groep kunnen wij eigenlijk ook niet zo heel erg veel doen op de groep. Merk dat ik dit een beetje irritant begin te vinden. Want we kunnen wel bij het klasje gaan zitten, maar echt iets doen dat kunnen we niet.. en de andere die geen school hebben zijn bezig met het schoonmaken van stenen of met de mozaïek.. wat ook niet echt super is.. Ze hebben altijd rond 11u/11.30u pauze en dan doen we vaak Rummikub of spelen we domino (waar ik nog steeds geen snars van snap, haha). Soms doet Maartje dan de gebaren, maar echt een groepsactiviteit kunnen we niet echt doen. Hadden het er pas ook met Liz over geloof ik (zij is samen met Florine op maandag en dinsdag bij M.O.M.) dat ze dan dus eigen tijd hebben en ze die niet ook nog in willen vullen voor ze.. Maar goed, het is nog maar 7 weken, dus dat zal allemaal wel goed komen.. Wie weet ben ik dan een pro in domino ;-). ’s Avonds met z’n allen gekookt en gegeten bij ons. Was erg gezellig. Was weer even zoals op het begin van onze tijd hier. Gezellig samen, lol om niks en niet denken aan stage of minoropdrachten. HEERLIJK! =D

Vrijdag 20 oktober: Even een dagje niksen
Vandaag een dagje helemaal niks gedaan. Oké dat is niet helemaal waar.. Heb even een bezem door het huis gehaald, gedweild en de keuken weer ff op orde gemaakt, maar verder vooral gerelaxt. Beetje serie gekeken, beetje gelezen en in de middag even met Maartje wat gedronken in Greyton. Ze moest toch haar pakketje ophalen wat eindelijk aangekomen was, dus hebben we even lekker wat gedronken en daarna boodschappen gedaan voor ’s avonds. Sofie, Max, Liz, Simone en Lisa waren met Emil Weder een weekendje op kamp, dus hebben we met de rest gezellig gegeten. Was erg gezellig.

Zaterdag 21 oktober: Spontaan in Hermanus!
Vandaag samen met Maartje een dagje naar Hermanus geweest. We hadden allebei even de behoefte om even weg te zijn, maar hadden geen zin om uren in de auto te zitten, dus zijn we even wezen uitwaaien in Hermanus. Het was echt super mooi weer dus hadden een goede dag uitgekozen. Hier even over een klein marktje gelopen en daarna even aan de kust gezeten om walvissen te spotten. Echt zo cool om te zien! Er zaten er best wel een aantal vandaag, super cool! =D Weet niet meer precies hoe we op het onderwerp kwamen, maar tijdens de lunch kregen we het ineens over oorbellen en dat we allebei nog extra gaatjes wilden laten schieten.. Maartje wilde graag boven in haar oor een piercing (net als jij hebt Anke, weet ff niet hoe ik het duidelijk moet zeggen, haha) en ik wilde nog een 2e gaatje voor oorbellen, dus besloten we om dat te doen als er een juwelierszaakje was die dit deed en het niet te duur was. We hebben even moeten zoeken, maar uiteindelijk een zaakje gevonden! Dus nu heb ik nieuwe oorbellen! =D Aan het eind van de middag weer teruggereden naar Genadendal, waar we onderweg ook nog een baviaan naast de weg zagen zitten. Echt zo bizar (en heel erg tof)!

’s Avonds samen met Florine, Laure en Maartje naar een feest geweest op Emil Weder. Was erg gezellig! Het was een langarmdans-feest, dus er waren best wel wat oudere mensen, maar het was echt super leuk! We hebben lekker gedanst met de locals en veel gelachen. Het was echt een super toffe dag!

Zondag 22 oktober: Relaxen bij het water
Vandaag weer even helemaal niks gedaan. Was echt lekker. Lekker uitgeslapen en beetje gelezen in mijn boek. Rond 14u kwamen Max en Sofie thuis dus even verhalen van het weekend uitgewisseld. Ook vandaag was het weer lekker warm, dus zijn we rond half 4 nog even naar het meertje gelopen dat op de heuvel ligt (zie foto’s van onze eerste hike). Hier even lekker gezeten en genoten van het koude, heldere water en de zon natuurlijk! Had echt even het vakantiegevoel weer. Krijg sowieso steeds meer zin in onze reis van december! In dat opzicht kan het niet snel genoeg december zijn, maar aan de andere kant hoop ik stiekem dat het nog heel lang duurt, want ik wil niet weg!

Spreek jullie snel!
Drukkie en soen, Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Hoi! Welkom bij mijn online reisdagboek! Voor mijn minor ben ik een aantal maanden in Zuid-Afrika en ik wil mijn avonturen op deze manier met jullie delen! :) Veel leesplezier!

Actief sinds 13 Juli 2017
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 9301

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2017 - 03 Januari 2018

Mijn Zuid-Afrika avontuur!

Landen bezocht: