Wat een gekke week! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu Wat een gekke week! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Manon Kempen - WaarBenJij.nu

Wat een gekke week!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

18 September 2017 | Zuid-Afrika, Genadendal

Alweer een week voorbij! Jemig wat gaat de tijd snel zeg! Ook deze week is weer voorbij gevlogen, echt niet normaal!

Maandag 11 september:
Vandaag was een sloom dagje. (lees: Ik was suuuuper moe). De stagedag was erg leuk! We hadden bedacht om een parcours(tje) uit te zetten op het grasveldje die de kinderen in tweetallen dan moesten lopen. In het kader van samenwerken zou één van de twee geblinddoekt zijn en de ander zou dan begeleiden. Dit ging echt super goed! Was leuk om te zien hoe ze het aanpakten. :-)
Na stage helemaal niks nuttigs meer gedaan. Was echt kapot..

Dinsdag 12 september: Klein beetje paniek!!
Relaxte dag op stage vandaag. De dag liep een beetje anders dan normaal, omdat de kids een toets hadden in de ochtend. Hierdoor hadden we de groepjes iets sneller na elkaar en iets meer tijd vooraf. Was eigenlijk wel lekker. :-) ’s middags hadden we een gesprek met Renate, onze begeleider van de HAN. Op zich wel een goed gesprek gehad met haar. Maar Renate gaf aan dat we ons onderzoek beter op de primary school kunnen doen dan bij M.O.M., omdat we op de primary school veel meer resultaat kunnen bereiken. Hierdoor raakte ik een beetje in de stress, omdat ik me dus al niet helemaal op m’n plek voel daar en nu dus de reden dat ik daar ben eigenlijk soort van wegvalt..
aankomende week maar eens met Mnr. Speelman in gesprek om te kijken wat hij zegt en hopelijk kunnen we dan voor de vakantie al wat meters maken.. (want als we herfstvakantie hebben zitten we alweer op de helft van onze stageperiode!!!)

Woensdag 13 september:
Na gister had ik niet heel erg veel zin om naar M.O.M. te gaan, maar eigenlijk was het een leuke dag. We hebben in de ochtend even in het kantoortje gezeten en gewerkt. Daarna de groep opgegaan en het was best wel oké. Het blijft een beetje raar om niets concreets om handen te hebben, maar ik ga wel zien hoe het allemaal gaat lopen. ’s Avonds hebben we pizza gegeten in Greyton. Was erg gezellig.

Donderdag 14 september: toffe dag bij M.O.M.
Vandaag was een toffe dag bij M.O.M.. In de ochtend heb ik bij het klasje van Heidi gezeten. (Geen idee of ik het al een keer verteld heb, maar Heidi is zeg maar de lerares van Mind over Matter). Was wel leuk om hier bij te zitten. Misschien dat ik hier iets meer mee kan gaan doen ofzo, dat zou wel tof zijn. Toen ze even pauze hadden kwam Emil naar Maartje en mij toe met het rummikubspel dat Liz en Florine hebben gemaakt voor M.O.M. en hebben we dit gespeeld. Was erg leuk om ze te leren spelen. Toen we aan het eind van de middag buiten aan het wachten waren op het taxi busje had ik Michael Jackson muziek aangezet. Michael Jackson. Timmy vindt dit namelijk geweldig en begon meteen een hele show weg te geven. Was HILARISCH! ’s Avonds lekker rustig een filmpje gekeken.

Vrijdag 15 september: Massage!
Het is weer weekend!! Vanochtend lekker rustig aan gedaan en ’s middags richting Kaapstad gegaan. Onderweg even een tussenstop bij de spa. Hier hebben we een heerlijke massage gehad van 1,5 uur (voor de prijs van een uur, was een lente actie ofzo. Super Nice!) Daarna doorgereden naar Kaapstad. Snel onze spullen gedropt bij het hostel en toen de stad in gegaan om wat te gaan drinken en om daarna een hapje te eten. Na het eten hebben we nog even wat gedronken in de bar van het hostel en toen zijn we lekker vroeg ons bed ingedoken. Echt een super chille dag gehad.

Zaterdag 16 september: Wine tasting
’s Ochtends even over kloof street/long street gelopen. Daarna zijn we naar een wine tasting geweest. Dit was super leuk (en lekker)! Hier hebben we ook geluncht. Dit hield in: een aantal kaas-/ vleesplanken besteld met brood onder het genot van heerlijke wijnen! :-) Was een super leuke, gezellige middag! Na de wijntasting weer richting hostel gegaan en eerst nog even ergens gegeten. Daarna wilden we eigenlijk nog uitgaan, maar we waren allemaal best wel moe, dus zijn we lekker op onze kamer gebleven in het hostel. Ondanks dat we niet veel actieve dingen hebben gedaan vandaag, was het een erg leuke en vermoeiende dag.

Zondag 17 september: Toch maar even wat voor school doen dan
Maartje en ik zijn vanochtend lekker vroeg naar huis gereden, zodat we nog wat voor school konden doen vandaag. (Het is namelijk 2 uur rijden van Kaapstad naar Genadendal). Heb helaas minder kunnen doen dan ik wilde, maar ik was echt helemaal kapot.

Een beetje kort verhaal dit keer, maar het was ook niet echt een hele spannende week. Haha!
Hoop dat jullie het toch weer een leuk verhaal vonden!

Drukkies en soen, Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Hoi! Welkom bij mijn online reisdagboek! Voor mijn minor ben ik een aantal maanden in Zuid-Afrika en ik wil mijn avonturen op deze manier met jullie delen! :) Veel leesplezier!

Actief sinds 13 Juli 2017
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 9318

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2017 - 03 Januari 2018

Mijn Zuid-Afrika avontuur!

Landen bezocht: